25 Oct 2007

Det regnar!!!


Ute regnar det sen igår eftermiddag. Äntligen! Det behöver vi verkligen. Vi har sen länge tillbaka "watering restriction stage 3" och tidningen skriver om att stage 4 snart kommer. Hoppas att torkan inte blir värre än den redan nu är.


För ett tag sedan var jag med Valter på hans niomånaderskoll. Allt OK. Killen bara växer och växer. Nu är han redan 10,5 kg och 74,5 cm. Han fick ½ flu shot, som han inte ens märkte. Mest intressant var det blåa plåstret efteråt. Resten får han om några veckor. Här heter det dessutom att Jonas & jag också borde ta flu shots. Hmmmm.... Jag tog den ifjol när jag var gravid + att min läkare insisterade. Få nu se. Höll helt på att glömma att berätta att tand #8 är på väg igenom. 4 uppe och 4 nere.

Igår pratade jag med mamma & pappa. Allt väl i Pargas. Just ploppade jag Junior i sängen efter att ha pratat en stund med Elvi & Leif. Där ligger han nu och gnager på nappen, pillar på Grodan och gosar under sitt fluffiga duntäcke. Ser lockande ut. Skulle inte vara så illa med en tuppis! Hoppas jag hinner med en när han har somnat och jag har fått i mej lite lunch.

PS. På bilden leker Valter och bäste kompisen Oskar.

No comments: