14 Oct 2008

Krimskramslista

Sigrid, eller egentligen Krimskrams inspirerade mej...


KLÄDER
Skor: Jag gillar fortfarande bekväma loafers. Märket varierar. Önskar jag kunde använda flipflops mera. Finland är kallt! Ballerinan är aldrig heller fel.
Sneakers: Helst mina röda ColeHaan.
Jeans: Har många favoriter från Seven for All Mankind eller Polo. Egentligen vad som helst som jag gillar & råkar passa.
T-shirt: Enkla från Filippa K.
Underkläder: Helst fina, men ändå bekväma.

ACCESSOARER
Väska: Hur ska jag kunna välja? Idag en gammal Mulberry, imorgon nåt annat, kanske en Longchamp.
Plånbok: En vinröd Mulberry.
Solglasögon: Ett par svarta Fendin eller mina kära Ferragamon hör till favoriterna. Borde hinna använda dem alla!
Klocka: En Oris jag fått av Jonas eller en gammal Omega.

TEKNIK
TV: Äger ingen för tillfället.
Mobiltelefon: Min urgamla Nokia. Bra telefon! Inköpt ca. 2004...
Mp3: En vit Ipod Nano.
Dator: En gammal trotjänare.

BADRUM
Tandkräm: Colgate just nu.
Tvål: Nåt som doftade gott. Tror att det är Crabtree & Evelyn. Snodd på SAS Radisson i Köpenhamn, tror jag.
Parfym: Pure Turquoise från Ralph Lauren.
Medicin: Choklad, te, kaffe, vänner, levande ljus, sömn. Toncils om jag har ont i halsen. Allergimedicin nu och då.
Vitamin: Frukt & grönsaker.
Huvudvärkstablett: Motrin. När den tar slut blir det väl nån slags Burana.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Ganska sällan. Får inte ha för skarpa bubblor. Gärna med lite citron.
Vin: Rött helst. Också vitt, skumpa & sherry.
Öl: Olvi, Koff, etc. Får inte vara för mörkt eller för beskt.
Bröd: Hemlagad maltlimpa.
Glass: Lidls chokladglass eller nästan vad som helst. Får inte vara för sött.

HEMMA
Säng: Skön. Vill sova!
Lakan: Många olika favoriter.
Espressomaskin: Hmmmm maskin... Bara en sån man ställer på spisen.
Kylskåp: Rätt så stort och välfyllt.

FÄRDMEDEL
Bil: Volvo V70 2.5T. Ser ut som en snäll familjebil, men har klös under motorhuven.
Taxibolag: Haha!!! Blir i stället ofta stadsbussarna i Tammerfors.
Cykel: Min gamla skamfilade röda...

No comments: