27 Sept 2009

Höst hos oss

Sakta men säkert händer det oundvikliga.
Hösten är på väg...
Vårt lilla land under köksfönstret har vuxit till sig sedan vi gjorde om det efter midsommar.
Ser fram emot att få pyssla med det nästa sommar.
Måste komma ihåg att jag vill ha krasse då.
Hade totalt glömt bort det i år innan det var alltför sent.
Plockade lite rönnbär för de var så himla fina.
Förra söndags var vi ute och promenerade och Valter cyklade på sin högt älskade nya "storpojkscykel".
Mitt i allt fick vi syn på nåt så ovanligt som ett päronträd.
Jättefint!
Dessutom fanns det massor med härliga äpplen.

Idag blev det äntligen av att plantera ljungen, som har stått tålmodigt och väntat. Bilden blev inte den bästa i det gråmulna vädret, men om du tittar riktigt noga på stenen, så står det "Välkommen" på den. Hittade den i en härlig inredningsaffär, som heter Kantriina vid Laukontori. Ska berätta mera om den nån gång senare!

Blev inspirerad av en grej jag såg på nån blog (kan tyvärr inte för mitt liv komma ihåg vilken...). Det var enkelt och snyggt tyckte jag. Man tar nypon och trär upp den på en tråd likt ett halsband. Sen är det bara att använda lite här och där. Sån här blev min variant.

No comments: