11 Nov 2009

På jakt




Jag kollade på Riviera Maisons hemsidor och hittade massor med smått & gott, som skulle vara så trevligt att ha. Är ständigt på jakt efter saker, som skulle kunna passa in här och var i vårt hem, som ännu känns lite halvfärdigt.
Vår minimala tambur är fortfarande inte så inbjudande, så den står på listan över saker, som sakta men säkert nog ska åtgärdas.
Hittills har jag endast rivit ner spåren av de föregående invånarna. Vem skulle vilja ha en 30 cm bred tapetbård med diverse skuttande, pastellfärgade nallar i sin tambur? Inte jag! Lyckades pilla bort eländet utan att vi var tvungna att måla om. Sen var det bara att skruva upp de vita hängarna för Valters ytterkläder.
Är nu på jakt efter ett snyggt, litet nyckelskåp eller nåt liknande. Har ännu inte hittat exakt vad jag vill ha. Dessutom skulle nån annan liten detalj sitta fint. Får väl fortsätta mitt letande och vänta tills rätt saker dyker upp.
Hur skulle det månne vara med en krok för nycklar i stället? Eller varför inte en liten "välkommen"-skylt i tamburen?

Bilder: Riviera Maison & Par Courrier

No comments: