22 Feb 2011

Ett gott skratt...


Vi lärare kan minsann ha billiga nöjen ibland. Ett utmärkt exempel är vår ytterst simpla humor, dvs vi skrattar rått åt allt möjligt, som egentligen inte ens är så himla roligt. Tro mig, det här hjälper att orka på jobbet!

Dagens exempel kommer från att jag höll på och knåpade ihop anagram (kolla in Arrak!) på en massa olika typer. Nåt lite roligare kan ju behövas till slutet av sista timmen före sportlovet... Kollegerna fick några smakprov och kämpade på och skrattade. Vem är t.ex. "aukion brahms", "antenni mykät" och "etujaan inhoankin"? Sedan fortsatte vi med att läsa Vesa Keskinens kärlekspoesi till flickvännen, som lider av malaria... Tragiskt värre! Tyvärr tror jag nog inte att den gode handelsmannen har nån lysande karriär som poet framför sig. Sorry, Vesa!

Det här var råddigt värre, men det gör inget. Jag har fortfarande ont i magen av allt skrattande. Iaf börjar dagen bra och jag är på gott humör när jag stegar in i klassrummet.

Ha en bra arbetsdag!


PS1. Disclaimer: Knappast är väl alla lärare såna här, men jag & mina kolleger har iaf roligt åt de simplaste ting. Ta nu inte åt er, ifall att nu någon råkar vara tiukkis. ;)

PS2. FACIT: aukion brahms = Hosni Mubarak, antenni mykät = Matti Nykänen, etujaan inhoankin = Johanna Tukiainen.

No comments: