10 Dec 2011

Mys i mörkret


Hemma hos oss myser vi i mörkret och slasket. Det gäller att försöka göra det bästa av situationen medan den minimala mängden med snö vi hade håller på och regnar bort. J myser i soffan med dagens Husis, V leker ivrigt med bilar och kastar sig emellanåt lystet över den nya högen med bibbaböcker. Adele på stereon, många ljus och en ångande latte bredvid mig i bloggarfåtöljen. Inte illa!



Det finns som sagt många saker att glädja sig över här. Ibland blir man överraskad, t.ex. härom dagen kontaktade Lotta med den mysiga bloggen Hemma hos Ingeborg mig. Otroligt, jag hade vunnit en Ramsign-skylt i hennes utlottning! Gissa om jag blev glad? Jag har länge velat ha en sådan skylt, men aldrig kommit mig för att beställa en. Tack så himla mycket, Lotta!



Sen ikväll ska jag fortsätta med att bekanta mig lite med nykomlingarna i bokhyllan. Förra veckoslutet var vi i Uppsala på det traditionella julbordet. Som vanligt hittar man mig på bokavdelningen på Åhlens och på Akademibokhandeln... Det blev några böcker åt Junior, och två åt mig. Jag har länge spanat efter Systrarna Eisenmans mingelmat och Kungligt snygg av Ebba von Sydow. Nu slog jag till! (För den som är intresserad, så kan jag avslöja att de här böckerna var 110 kronor billigare på Åhlens.) Dessutom väntar två olästa nummer av Sköna Hem. Här ska det njutas!


Hoppas ni andra också har det bra! Kram!


PS. Undrar hur det går med den traditionella julmarknaden på Gamla Malmen i Pargas idag. Hoppas den inte helt regnar och stormar bort. Jag skulle också gärna ha velat vara där.

No comments: