19 May 2008

Ensam hemma...

Igår på eftermiddagen åkte Jonas till Sverige på jobbresa. Han ska till nåt humoristiskt ställe som heter Iggesund, norr om Gävle. Jag var helt övertygad om att det lät som nån Ikea-möbel. Så övertygad att jag t.o.m. kollade på deras hemsida om det fanns nåt med det namnet. Men nähä... Blev så himla glad när Jonas ringde från Uppsala i morse. Han ska sova över hos Babben & Anders. Lät som om de hade roligt. Ikväll skulle de titta på foton och äta middag. Jonas hade tagit med massor med bilder, för de har ju ännu inte träffat Valter.
Idag hade vi planer på att åka ner till Blakeney på förmiddagen, men jag skippade det eftersom det såg så regnsjukt ut. I stället tog vi en kort promenad till Stonecrest. Sen var det tuppisdags för killen kl. 12. Han slocknade genast och jag blev också jättetrött efter lunch, så jag vilade också. När jag kvicknade till insåg jag att killen hade sovit i närmare tre timmar. Inte bra! I allmänhet är två timmar en magisk gräns, annars är han svår att lägga på kvällen. Tydligen behövdes den extra sömnen, för nu sover han snällt.

Nu är det "mammatid". Gjorde lite pytt-i-panna åt mej, ska sen njuta av dagens Charlotte Observer och sen läsa undan några andra gamla olästa tidningar. Lyx! Borde jag riktigt slå på stort och kolla om det kommer nåt roligt på TV? Igår kväll var programmet i stort sett det samma. Höjdpunkten var filmen Hitch med Will Smith. Guuuu vad det där låter patetiskt! Ser verkligen fram emot att Jonas kommer hem på torsdag.

No comments: