15 Jun 2008

Världen är liten

Passar på att sitta lite vid datorn när Valter sover. Jonas sitter på flyget till New York, och ska därifrån sen fara vidare till Arlanda. Igen till Iggesund... Ser massor fram emot torsdag kväll, då han kommer hem igen.

Nu har vi ju skeppat iväg "Tvåan", dvs vår andra bil. Därför har vi sedan i måndags haft en röd Chevy Impala som hyrbil. Snacka om piece of crap! Skulle aldrig köpa en sån bil. Har inte haft "glädjen" att få köra den, men kvaliteten på skrället är på minussidan. Apropå att köra, jag är utan bil när Jonas är borta. Det mest skrattretande är att jag INTE FÅR köra hyrbilen, för att JAG inte är försäkrad pga att jag inte jobbar för Jonas' arbetsgivare. Lärdom: Fruar är andra klassens medborgare, som ska sitta strandsatta hemma med ungar, oberoende om man borde handla mat, sköta ärenden och gå på läkarbesök. Life sucks big time!

Försökte ringa Elvi & Leif, men ingen var hemma. I stället passade jag på att ringa Valters gudmor Ditte, som höll till ute på stugan i Nagu. Världen kändes väldigt lite när vi pratade slut på mina minuter på det gamla telefonkortet. Ser massor fram emot att få träffa dem alla igen. Vi har ju inte ens träffat Alma, som snart är nio månader gammal.

Igår var vi på Sofias graduation party. Leena hade ordnat jättefint och alla hade roligt på deras open house. Allt gick bra tills Valter snubblade och slog huvudet i trappan till övre våningen. Hans högra ögonbryn slog i, men det är nog ingen fara alls med honom. På med isbit genast, fastän killen gallskrek. Nu har han bara en liten bula och ett blåmärke. Alltså inget att oroa sig över.
Jo, förresten, det är farsdag här idag. Grattis alla daddies!

No comments: