14 Jun 2011

Älgen, part 2

Jaha, så fortsätter det då... Igår kväll såg vi älgen vid 19-tiden, grannarna bongade den vid 21-tiden, och de här bilderna tog jag vid niotiden i morse. Den bara kommer allt närmare vårt hus och verkar inte vara det minsta rädd. Idag var jag ute på terassen och fotade, tog sedan ett par sandaler och smällde ordentligt med dem. Ingen reaktion, kräket bara stirrade på mig. Vad tror hon att hon håller på med? Tassade ända till vinbärsbuskarna och började ropa till den. Då först hade den vett att gå tillbaka in i skogen. Nu vid 19-tiden fick vi ett nytt besök igen. Undrar på hur nära håll vi kommer att få se vår nya bekanting?

5 comments:

Ninette said...

Vad häftigt! Inte alla dagar man får sen en älg sådär nära där man bor.
(jag har förresten försökt kommentera några av dina inlägg o det har inte gått den senaste tiden, men det kanske är jag som haft nåt strul med min dator)

Ullis said...

Hej, vad roligt att höra av dej!
Blogger har varit lite underligt den senaste tiden, men man får ju hoppas att det fungerar nu igen.

Ninni said...

Men vad spännande att ha en älg i trädgården! Jag tycker att de är så söta...fast de kanske äter av växterna förstås...
Tack snälla söta för den fina reklamen du gjort för min blogg :)
Tyvärr hinner jag inte riktigt med den nu när jag är i Portugal. Det är lättare när man är hemma och uppkopplad hela tiden.
Må så gott!
Kram Ninni

Ullis said...

Du vet ju Ninni, att jag verkligen gillar dina bilder, så därför tycker jag att andra också borde få njuta av dem. ;)

Ha det bra!

Heidi said...

Är det månne en fjolårskalv? Ganska häftigt så länge den inte käkar upp dina planteringar