28 Jun 2011

På stan igår


Igår passade Valter & jag på att ta en sväng på stan för att kolla in rean som hade börjat på Stockmann. Den här gången lämnade den mig ganska oberörd tills jag hittade "mina" stövlar! När vi var i Köpenhamn för ett tag sedan var det sååå nära att jag hade köpt ett par Hunters, men nu hittade jag dem på rea här hemma. Jippiii! Stor lycka!
Efter det kollade vi in årets variant av den moderna konsten på gågatsstumpen av Tuomiokirkonkatu. I år är det mycket naturtrogna kuddar gjorda av Simo Ripatti. Jag tror att de är gjorda av nåt slags keramik. Vi tyckte båda att de ingjutna plastdjuren, som fanns ifjol var mycket häftigare. Tydligen har de imponerat på Junior, för han har frågat efter dem nästan varje gång vi har promenerat förbi stället.


Sen bar det av till Polarn o. Pyret i Koskikeskus, innan vi avrundade med fika på Kahvila Aniitta i Saluhallen. Stället kan varmt rekommenderas: vänlig betjäning, förmånliga priser, stort urval och jättegoda bullar (stans bästa voisilmäpulla!).

2 comments:

alegni said...

vilken mysig dag ni hade! grattis till stövelkapet också :)
kram

Ullis said...

Tackar!
Vi gör det bästa av att vara på tumanhand. Några dagar till...