21 Dec 2006

Internationell baby shower den 10.12.2006




Efter manga om och men kommer jag mej nu antligen for att beratta om vad mina helt fantastiska kompisar har stallt till med. Det har varit massor att gora har innan jul, fastan vi egentligen inte ens fattar att det ar julafton nu pa sondag.
Sondagen den 10.12 hade Leena, Maria & Heidi ordnat baby shower at oss hemma hos Leena i Raintree. Jag hade endast blivit tillfragad om namn pa personer jag skulle vilja bjuda in, samt om datumet passade. Sa egentligen visste jag ingenting. Extra roligt var att Jonas ocksa hade blivit inbjuden som "officiell fotograf". Pa mera gammaldags amerikanska baby showers finns det ju inga killar. Verkade som om han trivdes som fisken i vattnet med alla tjejerna.

Det var jattefint dekorerat och tjejerna hade fixat till en buffet med massor med god mat och dryck. Speciellt uppskattades det att vi hade "riktiga" tallrikar, glas och bestick, vilket ar langt ifran vanligt har... Tydligen ar det redan nu sa allmant kant, att min favoritfarg ar olika nyanser av limegron... Tjejerna tyckte det var mycket battre som tema an nat mesigt, traditionellt ljusblatt. Tartan Leena hade gjort var otroligt fin, sa fin att jag egentligen inte alls ville skara i den. Bast av allt var anda att ha tid att umgas med alla mojliga olika kompisar. Det var en salig blandning av folk fran manga olika lander (t. ex. Finland, Sverige, Danmark, USA, Canada, Peru, Colombia och Iran). De flesta av gasterna hade aldrig ens traffat varandra tidigare, men det blev ordentligt hogljutt & roligt.
(Personerna pa gruppbilden, fr. vanster: Lena, Sofia, Vilma, Reyhaneh, Kati, Leena, Tanja, Maria, Chantal, Heidi, Darla, Sanna och Jenny & Mini, me-myself-and-I & Valter, Shadia & Alonso.)

Det kandes till att borja med nastan lite pinsamt att sitta dar i fatoljen och oppna massvis med fina presenter, som Valter hade fatt, men efter ett tag brydde jag mej inte om det langre. Sist och slutligen var det anda viktigast att fa umgas med alla. Hela tiden hade jag helt tippa silmassa nar jag tankte pa hur alla hade stallt upp for oss, sa att att vi skulle fa ha en oforglomlig dag och en riktig amerikansk baby shower.
Tack an en gang, allihopa!


PS. Jo, det ar meningen att Knyttet ska heta Valter. Mera nyheter: pa onsdagen efter baby showern foddes Alonso. Pa bilden finns han med, fastan han haller till inne i Shadias mage. Vi vantar nu sen otaligt pa att Mini ocksa ska anlanda. Sen har Valter redan ett helt gang med kompisar.

No comments: