18 Sept 2007

Tisdagsmorgon i Charlotte


Skriver lite medan jag hoppas att Valter ska somna. Inte för att jag egentligen har så mycket att berätta, men jag gör det nu i alla fall.


Lugn morgon. Herremannen vaknade kl. 7 och låg i sin säng och pratade för sig själv. Trevligt; ofta när han vaknar är han så yrvaken att han gråter lite först. Fick i lugn & ro äta morgonmål medan han gosade på filten med stora Nalle Puh. Sen var det dags för morgongröten. STOR APTIT... Nu somnade killen. Jag tar en paus i skrivandet och passar på att ta en dusch. Vi är nämligen nu inne i en period då det gäller att duscha när han sover eller att ha honom med i badrummet...


Hän on selkä!
Vi var ute och promenerade i Thornhill med Anya & Max (1 månad gammal) igår. För första gången på länge var det drägligt att röra sig utomhus med killarna. Lyxigt att kunna promenera i nästan två timmar. På eftermiddagen var Valter & jag till Lena W på fika. Valter lekte med tjejerna och var allmänt social.


Nu när Valter vaknar ska vi promenera till banken och sen fixa lite här hemma. Inga stora planer direkt, men det räcker bra. Borde åtminstone hinna göra ärtpuré åt Valter, stryka lite, plocka undan, diska och göra en massa annat smått. Inte så värst glamoröst precis... Ser fram att få träffa Jenny & Oskar på play date imorgon.

No comments: