9 Oct 2010

Duschfräscht

Att spara eller att slösa, det är frågan ibland. Den här gången hjälper jag er på traven med att kunna rekommendera två produkter, för jag har testat två olika slags kroppspeeling.

Först ute är varianten "spara", dvs Dermoshops kroppspeeling. En 200 ml stor tub kostar endast 4,70 euro. Inte illa! Doften är fräsch och den är inte heller alltför grov till konsistensen. ett riktigt fynd, skulle jag säga. Ifall du inte råkar känna till märket, så är det väl värt att bekanta sig med.
Mitt exempel i kategorin "slösa" är Kiehl's Creme de Corps soy milk & honey body polish. Doften är alldeles underbar, jag associerar genast till sol, värme och sydligare breddgrader. Konsistensen är tjock och lyxig. Den här gången är det inga små, obestämbara korn som gör dej len och fin, nej, det är riktig kokos. Ah, pure bliss!
Det också fråga om en 200 ml stor tub, men priset är nåt helt annat. På Kiehl's amerikanska webshop kostar den $28 + skatt och frakt. Jag misstänker, att det är det billigaste priset man kommer över. Googlade lite och upptäckte att Amazon sålde den för $25, och Liberty för £22. Jag vet att Kiehl's har en affär i Stockholm, men lyckades ändå inte luska ut priset för varan just där. En sak är i alla fall säker, helt billig kommer produkten aldrig att vara.
Sen kan man ställa sig frågan, vilken ska jag köpa? Tjaa, jag har båda, och är nöjd med dem båda två. Mitt val är att använda Dermosil till vardags och Kiehl's när jag vill lyxa till det lite. Ingen illa kompromiss!

6 comments:

Kajsa said...

Använder själv Dermosils, så bra o prisvärd! Härlig blogg du har, hit ska jag återvända o läsa!

Nicole said...

Hej!
Ja Dermoshop har helt bra vardagsprodukter, men då man vill lyxa till det lite är det nog roligt att prova på nåt annat.

Trevlig helg!

Kram, Nicole

Ullis said...

God morgon, damer!
Roligt att höra av er & tack för era snälla ord.
Nu ska jag över till Kajsa och kolla på hennes blogg.
Trevlig söndag!

Skogsdoft & havsbris said...

Det var en bra kompromiss, en billigare variant till vardags och en dyr och lyxig för mer speciella tillfällen! Jag använder också Dermosil, de har jättebra produkter. Jag brukar beställa tillsammans med min kusin och då brukar vi beställa mycket på en gång.

Du har en utmaning som väntar på dig inne hos mig! :) Ha en fin vecka!

Ninni said...

Ingen dum idé, med en för vardagsbruk och en lyxigare när man känner för det :)
Må så gott!

Huset vid ån said...

Vilken fin o mysig blogg du har, nu ska jag kika runt mera!

Hoppas att du får en fin hösthelg!
Kram Therese