19 Oct 2010

Utmaning


För ett tag sedan fick jag ta emot en utmaning av Lilith. Den här gången tog det mig längre än planerat att svara, men här kommer då ämtligen mina svar på frågorna:

1. What is your favorite word?
"Kärlek" eller "love", måste det nog bara vara. "Gott" skulle också kunna vara ett bra alternativ.

2. What is your least favorite word?
"Måste" eller "tvungen" är inte bra...

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
Det kan vara nästan vad som helst, beror på sammanhanget. Människor, bilder, böcker (speciellt kokböcker), resor, mat, tidningar, foton, bloggar, TV, film, musik, naturen, vädret…

4. What turns you off?
Orättvisor och folk som tror sig vara så mycket bättre än alla andra.

5. What is your favorite curse word?
På jobbet eller i närheten av Junior svär jag inte av princip. Det blir sällan nåt på svenska, hellre då nåt mustigt på finska. Favoriten är det mycket användbara "fuck". Jag har t.o.m. kommit på en egen ekologisk svordom: "voihan plastkass!".

6. What sound or noise do you love?
Havet som kluckar, vinden i träden, en sprakande brasa, en god biff som fräser på grillen... och massor mer.

7. What sound or noise do you hate?
Ljudet av att någon skrapar med naglarna på en krittavla.

8. What profession other than your own would you like to attempt?
Jag skulle kunna tänka mig att organisera olika happenings för t.ex. turister eller ordna kongresser. Har provat på det tidigare, och det skulle nog fortfarande vara intressant.

9. What profession would you not like to do?
Inget som har med blod, sprutor och operationer att göra. Kan bara inte.

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
Sidu, morjens! Välkommen! ;)

Jag skickar utmaningen vidare till följande bloggar:

Lycka till med utmaningen, jag ser fram emot att få läsa era svar!

1 comment:

Skogsdoft & havsbris said...

Jättekul att läsa dina svar, ser att vi har en hel del gemensamt! Haha, din ekologiska svordom var ju helt suverän! :D
Ha en fin vecka! :) Kram!