18 Mar 2011

Fin fredag


Äntligen kom den, min efterlängtade fredag. Hoppas idag också blir en bra dag, fastän jag glömde att peta i mig min allergimedicin i morse.
Veckoslutets stora projekt går ut på att försöka köpa en ny diskmaskin och fixa lite hemma. Vår diskmaskin sade upp kontraktet just innan sportlovet. Vi tyckte att det inte är nån större panik med att skaffa en ny. Först var vi borta på resa och sen diskade vi för hand. Men nu, efter X antal veckor börjar jag verkligen vilja ha en ny diskmaskin.
Problemet är bara det, att jag har en man som är DI. Jag, som är humanist, kan retas till vansinne. I klarspråk betyder det, att hela marknaden ska kollas (noga!), han ska fråga några kompisar (också ingenjörer...), han vill kolla ifall det har funnits några test i Tekniikan Maailma... Diskmaskinstestet hittades i tidningen Kuluttaja... Nu förstår ni vad jag menar! Undrar om någon annan har liknande "problem"?

Ha ett härligt veckoslut!

Bilden är lånad från Oh Joy!

2 comments:

Hanna said...

Låter synnerligen bekant..har också en man som är DI.. :-)

Ullis said...

Tur att det är ett allmänt fenomen bland DI:n... ;)