15 Mar 2011

Saknar våren i Charlotte


Jag bara väntar på att det på allvar ska bli vår här hos oss. Kompisarna i Charlotte angstade på Facebook över att deras sommarkläder från ifjol inte passar. Vadå? Sommarkläder! Ha! Dessutom spädde en annan på med att hon hade skaffat sig solbränna, och en tredje skulle åka till Charleston. Bläää!!! Gissa om jag blev smått sur och avundsjuk.
Jag vill bara bli av med all den här snön och slasket, se krokusarna i landet och sånt. Sen kommer "problemet" sommarkläder. Nu suktar jag bara efter sådana på nätet.
En dag i taget...

PS. Solen skiner, men det var nästan -10C i morse.

2 comments:

Skogsdoft & havsbris said...

Jo nog kan man bli smått avis då nog... Min vän i England skrev att de klippt gräset för första gången där - och här hos oss har vi fortfarande jättelika snödrivor! Bläääärk. Sommarkläderna får nog stanna i garderoben ett tag till.

Ullis said...

Samma här!
Vi har skottat fram terassen så att det går att sitta där om vädret tillåter. Ska försöka skaffa några fräknar nästa gång solen skiner & jag har möjlighet att vara ute. :)