23 Aug 2007

Svettigt värre...


Nyss hemkommen från tandläkaren. Kunde inte riktigt ta Valter med, så Tanja var jättesnäll och ställde upp som barnvakt hemma hos oss. Det gick över förväntan! Jag var lite orolig eftersom killen har varit lite oberäknelig den senaste tiden. Den tredje tanden borde snart komma igenom, killen har haft "nursing strike" i 2 dagar, plus att man ska tydligen vråla om mamma mitt i allt försvinner. Också fastän hon hörs... Huh-huh!

Nu har då Valter flyttat till eget rum. Jag har valt att sova på soffan de första nätterna för att vara nära till hands om det så behövs. Det har gått riktigt bra. Han har bara vaknat till lite ibland och inte kunnat hitta nappen, inget större egentligen. Igår kväll sov han dessutom igenom ett riktigt ordentligt åskväder.

Annars är allt OK här med oss på andra sidan pölen. Vi lider fortfarande av en grym värmebölja & torka. Jag tror att det är dag 26 idag. Det pratas om att det ska komma nya stränga regler om vattenanvändning fr o m den 1.9. Ska bli intressant att se om det hjälper. Amerikanerna bara fortsätter att slösa som vanligt, antar jag. Det har de gjort på andra ställen här i närheten.

Tänkte bara visa er ett foto av oss när vi är och shoppar i SouthPark. Valter och hans registerskylt väckte mycket uppmärksamhet. Många tittade och några kom t o m och frågade om den. Häftig eller va? Dessutom fungerar den som reflex.

Hejs-svejs på er! Nu ska jag passa på att äta lite lunch medan killen sover.

PS. Tack för hjälpen & alla goda råd Stina, Nette & Katti!

No comments: