1 Aug 2007

Tillbaka i Charlotte


Nu är vi då tillbaka här i Charlotte, "hemma", antar jag att man kan kalla det. Hemresan gick förvånansvärt bra med tanke på Valters tänder. Nu kan han stolt visa upp 2 tänder i mitten på nedre käken. Mera är väl på kommande...

I förra veckan var vi på 6-månaderskoll. Killen vägde 9,1 kg (20 lb) och var 71 cm (28") lång. Han är en s.k. 90 procentare, dvs 90% av bebisarna är mindre än han. Vaccinationerna gick också bättre den här gången. Nästa officiella koll är vid 9 månaders ålder & då som tur är inga shots att uthärda.

Nu gäller det minsann att montera baby gaten, så att avkomman inte går och rullar ner för trappan. Han försöker krypa, men det lyckas inte ännu. Dock har han kommit på hur man backar. Dessutom kommer han lite vart som helst med att rulla. Nu när jag skriver hade jag placerat honom i baby gymet på golvet bakom mej. Undrade mitt i allt vad det är som krafsar på mina tår. Minsann, är det inte sonen som helt plötsligt befinner sig under min skrivbordsstol och är mycket intresserad av mitt röda nagellack?!?

To be continued...

No comments: