4 Jan 2010

Nytt år, nya tag

Det verkar som om de flesta har gjort någon slags tillbakablick på året som gick. Väljer att i stället titta framåt. Många brukar avge nyårslöften. Jag misstänker att jag aldrig har gjort det. Skriver i stället min vana trogen en liten lista...



Mina planer för år 2010:
  • jag ska orka vara en bra mamma åt Valter, fastän han har en grym trotsålder på gång...
  • jag ska laga och äta god mat.
  • jag borde orka städa flitigare...
  • jag ska försöka komma ihåg att ha kameran mera med mig, så att jag kan passa på att fota allt fint jag ser.
  • jag hoppas på att få njuta av längre och kortare resor. Berlin, here we come!
  • jag ser fram emot en ny trädgårdssäsong. Har så mycket att lära mig!
  • jag borde hänga upp tavlorna i TV-rummet.
  • jag vill fixa till vårt sovrum. En snygg sänggavel vore minsann på sin plats.
  • jag ska hitta de perfekta svarta långbyxorna!
  • jag vill fixa till ett slags "fotogalleri" i trappan till övre våningen.
  • jag skulle vilja ge mig mera tid att pyssla med allt möjligt smått och gott.
  • jag har tänkt sy ett överkast till Juniors säng av gamla jeans.
  • jag planerar (i alla fall) att skicka julkort.
Jag har säkert glömt bort en massa, och massor kommer säkert att läggas till och förändras under årets lopp. Får se vad som händer.

Bild: Coastal Living

No comments: