27 Jan 2010

Äntligen här!

I höstas funderade jag på var och ett hurdant nyckelskåp jag skulle hitta till vår lilla tambur. Kring jul kom vi sen äntligen på vad vi verkligen vill ha. Valet föll på ett teakskåp från danska Skagerak. Vi hade sett det i augusti på Illums Bolighus i Köpenhamn, men av någon underlig anledning lät vi bli att köpa det.
Förstås hittade vi inte skåpet så där bara här hemma i Finland. J bestämde sig för att fixa det hela. Han tog reda på importören och kollade var det fanns återförsäljare i Finland. Till vår stora lycka tar ID i Tammerfors in Skagerak. Skåpet tillhörde inte deras normala sortiment, men det gick att beställa utan extra kostnad. Jag var mycket nöjd efter att jag hade gjort min beställning. Vänlig och samarbetsvillig betjäning i affärer är aldrig illa!
Igår fick vi sen äntligen det så efterlängtade nyckelskåpet. Ser fram emot att få hänga upp det på väggen och börja använda det...

Bild: Skagerak

No comments: