5 Mar 2008

Ännu flera tänder... part II


Sedan i lördags har jag petat i Valter rätt stark antibiotika för att få bukt med hans öroninflammation. Det har inte verkat bli nåt bättre, så idag var vi på nytt till hans läkare. Han har varit gnällig & gråtig, sovit dåligt, haft lite feber och gjort vad som helst för att göra livet surt för mej.

Igår var jag färdig att donera ungen till första bästa förbipasserande. Förutom att jag hade sovit dåligt, kändes det som om nån slags flunssa försökte bryta ut. Dessutom jobbade Jonas sent och kom hem för ca. ½ timme, innan han skulle ut och äta med folk från jobbet. Jag vill åxå gå på lyxig restaurang och käka biff! Sååå orättvist! När får jag gå på 131 Main??? Höll trots allt ut, så vi har nog Valter kvar ännu... :D

Idag var öronen fin-fina! Men läkaren kunde inte hitta nån annan orsak till allt... än att han har sex (6!!!) stycken nya tänder på gång samtidigt! Två av dem (upper pre-molars) har redan börjat komma igenom, plus att han har fyra stycken canines som är helt svullna. Killen har ju faktiskt redan 10 tänder från tidigare och han är inte ens 14 månader gammal! Huh-huh...

No comments: