29 Apr 2008

New York 23 - 27.4.2008







She's back! Hän on selkä!

Nu har jag kommit tillbaka till vardagen igen och börjar sakta men säkert liksom fatta att vi var i New York för bara några dagar sen.

Vi flög till White Plains, NY i onsdags och Jenny & Oskar plockade upp oss på den lilla flygplatsen. Därifrån åkte vi sedan hem till dem i Larchmont, som ligger alldeles vid havet. Det är en liten gullig stad med ca. 7000 invånare (enligt Paul). Hela stället är proppat med härliga hus.

Småkillarna, som har känt varann sedan de föddes, lekte på bara värre genast när vi kom "hem" och fortsatte så hela tiden vi var där. Brio-vagnen var i hård användning!

På torsdagen, fredagen och lördagen åkte vi med tåg in till Manhattan. Redan tågstationen Grand Central var alldeles otroligt häftig Jag hade mitt eget lilla Gossip Girl moment där... Tyvärr var jag inte lika glamorös som Serena.

Vi har hunnit se massor, bl.a. Battery Park (Frihetsgudinnan på avstånd), Brooklyn Bridge, FN, Times Square, Wall Street, Empire State Building, Fifth Avenue, Ground Zero, Broadway, China Town, Little Italy och massor andra stadsdelar.

Lite shopping hann vi med, trots att det verkligen inte var resans viktigaste grej. Bäst av allt var den enorma leksaksaffären F.A.O. Schwarz. På bilden gosar Valter med den största mjukisdjur jag någonsin sett. Jag kunde bara inte motstå frestelsen, så jag köpte en mindre variant av samma hund åt honom.

Det finns så otroligt mycket kvar av New York att se. Senast om nåt år åker vi helt klart tillbaka dit för att få uppleva mera. Den här gången blev t.ex. Central Park helt obesökt. Nu var det viktigaste att få träffa familjen Ryans, och att Valter & Oskar skulle få vara tillsammans. Dessutom kom Manhattan som ett jättebonus!

No comments: