16 Apr 2008

Valter, 15 månader idag


Vår 15 månader gamle kille och jag kom nyss hem från ett besök hos barnläkaren. På den traditionella kollen konstaterades att allt var som det skulle. Dessutom var öronen i prima skick! Stackaren vaccinerades mot stelkramp. Det var meningen att han skulle få en annan spruta också, men den tar vi först när vi har kommit hem från New York.

Jag visste ju att det inte är nån liten klimp jag lyfter på... Närmare bestämt väger han 13,7 kg och är 84,5 cm lång. Båda måtten är 97%.

Nu har han ätit sitt mellanmål och borde sova. Han är helt vindögd av trötthet, men arg som attan, eftersom jag hade fräckheten att ta hans sippy cup. Tyckte inte att han behöver gnaga på den i sängen (...har redan druckit klart), dessutom lyckas han få ut vatten ur den.
Sakta, men säkert ska väl herrn somna... ...hoppas jag!

No comments: