22 Jan 2008

Preppy




Alla som känner mej vet att jag sedan urminnes tider har haft en förkärlek för allting preppy. So what, om nån säger att det är tråkigt eller gammalmodigt? Oj, vad jag bryr mej.

Tydligen finns det drösvis med likasinnade. Förutom boken The Official Preppy Handbook, så finns det en hel del på nätet. Läste av rent intresse om hur man ska göra för att se preppy ut eller hur man ska vara för att vara en preppy girl. Intressant! Vad sägs om några citat:

Get the preppy style clothes. Just because you got some clothes from an upper class store doesn't mean they are preppy. Here are some suggestions for that type of clothing:

Polo shirts
Oxford shirts
Tennis/golf/sailing inspired skirts and dresses - Gives a classy and preppy look
Dark denims or chino pants - Gives an elegant look
Jacquards
Flip flops year round, even when it's freezing cold and there's snow on the ground; think J.Crew . Cable-knit vests and sweaters
Patterns - plaid, stripes, gingham, polka dots, argyle, floral, paisley, nova checks, tartan.

Öööh... låter konstigt likt mycket av det som finns i min garderob. Visst älskar jag mina flip flops, men det skulle inte falla mej in att gå med dem när det är för kallt. Dessutom råkar JCrew vara min favoritaffär. Hmmm...

The preppy look is basically a neat, well-balanced, put-together look that can be achieved by combining the right colors, patterns, and accessories. It is never trashy or overdone. If you want to look preppy with a bit of an edge, wild prints or a rather flashy accessory or two could work. Try cheetah spots - but only if they are balanced out.

Un-preppy:
Too much gaudy, tacky, flashy, ultra-chunky jewelry/makeup
Trashy, revealing clothes.
Long hair. Your hair should not be past the shoulder.
Too much makeup of unnatural shades (like maroon lipstick combined with purple and blue eyeshadow).

Woops! Tydligen är mitt hår lite för långt. Gör inget.

Roligast av allt är ändå the Preppy Journal. Där finns det oändliga mängder av intressanta saker att utforska. De håller med mej om att JCrews photo shoot på Capri var helt fenomenalt. Katalogen är helt sönderläst.

No comments: