22 Jan 2008

Trevlig blog att läsa


Jag har helt i misstag för några månader sen kommit in på en blog som heter Jennys klädskåp. Det är alltid lika roligt att läsa vad hon håller på med, fastän hon bor i Vasa.
(No offense, Jenny! Det finns många orsaker till varför jag inte är nån Vasa-fantast. Blev t.ex. tvångsförflyttad dit från ljuvliga Åbo under studietiden för att auskultera...)

I alla fall, nu tänkte jag citera Jenny, som i sin tur citerar Maryan Keyes.

"Fenomenalt utdrag ur Marian Keyes "Tankar från sängkanten":

Konsten att rättfärdiga att man köper alla skor man vill ha, i fem enkla steg:
1) Ekonomin håller på att tappa fart, så vi måste konsumera för att undvika lågkonjuktur.
2) Som min mamma alltid brukar säga: ska man göra något ska man göra det ordentligt. Om man har gjort sig besväret att gå ut och shoppa så måste man se till att man får ut något av det - försök aldrig komma enkelt undan genom att bara köpa ett par.
3) De skor man har just nu kan när som helst bli stulna av en rabiessmittad innerstadsräv, så det är absolut livsnödvändigt att ha ett par extra par. Eller snarare flera par.
4) Alla mår vi bra av att ha en hobby.
5) Man måste ha skor som matchar den nya väskan. Man kan ju inte visa sig offentligt i förra säsongens par. Ärligt talat, alltså, är det meningen att man ska bli till offentligt åtlöje?
Smart kvinna det där."

Håller med Jenny om att det låter väldigt trevligt. Tyvärr har det inte riktigt blivit så många par på sistone. Hittade ändå ett par tuffa Kate Spade-sandaler på megaextremsuperduperrea i julas. Jeee!!! Inte skulle jag betala långt över $200 för ett par ynka sandaler, men lossnar de för $25, så då du!

Kan för egen del tipsa om en bok jag just läst. Det är värt att kolla in Tim Gunn: A Guide to Quality, Taste and Style. Säljs dessutom på rea på Amazon.com för tillfället.

No comments: