10 Nov 2006

Aktiv vecka hittills


Wow! Annu en av dessa veckor da tiden bara flyger ivag. I mandags anlande det mycket efterlangtade mammaladan fran Finland. Alla kompisar har bara forundrar sig over hur det ar mojligt att fa nat sant. Manga har undrat hur man blir finlandare... Nu kanns det pa riktigt som om det ar forsta gangen man verkligen far tillbaka nat konkret efter alla ar da man jobbat och betalat skatter. Visst har man ju kunnat njuta av sjukvard, utbildning, etc. men det har inte bara varit samma sak.
Forutom allt vanligt pysslande hemma, sa haller Jenny R & jag pa och fixar till nasta Svensk tjejtraff. Den 16:e blir det av for var del. Sen efter det kan vi med gott samvete delta nar andra haller den. Fast i januari eller februari blir det val inte av nat for oss. Vi matte se ganska roliga ut nar vi kommer med vara magar. Det verkade i alla fall som om personalen pa JoJo's China Bistro tyckte det.
Igar var Knyttet & jag pa det manatliga lakarbesoket. Den har gangen var herrn 29 veckor + 3 dagar gammal. Allt verkar OK och han ar aktiv bara varre. Jag kanner mej inte alltfor flaskig, men vagen visar siffror jag aldrig i hela mitt liv har sett. Har insisterar de pa att man ska ta influensavaccin nar man ar gravid, sa det var till att stalla upp som naldyna igar. Har konstigt om arm idag och kanner mej allmant veto pois. Kanske en kopp te och en promenad ute i solskenet skulle hjalpa? Vi har nan mystisk varmebolja idag, ska bli kring +26C pa eftermiddagen.

No comments: