22 Nov 2006

Knyttet 31 veckor igar (1,7 kg), Thanksgiving imorgon, osregn, baby shower...


Hej pa er allihopa!
Har bara oser det ner. Har hallit pa hela tiden sedan mitt pa dagen igar och kommer att fortsatta i ca. ett dygn till. Dropparna ar sa stora att det nastan gor ont i huvudet pa en. Vissa vagar ar oversvammade, sa mycket att de har stangts. Som tur ar, sa rinner det i alla fall inte in i vart garage. Tills fredagen borde det vara OK igen.
I sondags var jag pa Shadias baby shower (min forsta amerikanska nagonsin). Naja, med en "Latin twist" kan man saga. Vi som inte kommer fran Syd-Amerika var i minoritet. Skoj var det i alla fall. Mina kompisar Leena, Maria & Heidi haller for tillfallet pa och ordnar min shower. For mej ar det viktigaste att fa traffa kompisar och verkligen ha tid att bara umgas. Sa verkar det inte vara for de flesta har. Det viktigaste ar att fa sa manga presenter som mojligt. Darfor bjuder en del in manskor de har traffat endast en gang tidigare, eller som de anda inte kanner ordentligt. I sondags traffade jag pa en tant som med allt vald skulle bjuda in sig sjalv till min baby shower. Fick hanne pa nat satt (Obs! artigt) anda att fatta att det kommer inte att handa, eftersom jag aldrig hade traffat henne innan. 5 minuters small talk racker liksom inte till for mej... Nu ar jag sedan elak & hemsk, eftersom jag inte bjod in henne. Gimme a break!

No comments: