28 Nov 2006

Tisdagshalsningar fran Charlotte

Igar kvall kom sista avsnittet av Bachelor Rome pa TV. Jag tittar inte sa mycket pa TV, men vissa saker annat an nyheterna foljer jag anda med, t.ex. America's Next Top Model. Dagens homppados: For er som annu inte har sett det har och inte vill veta hur det gar, hoppa over en liten bit av texten. Annars kan jag beratta att valet stod mellan Sadie och Jen. Sist och slutligen valde sen Lorenzo Jen. Helt OK, antar jag.

Har hallit pa och pysslat hemma hela morgonen. Projektet jag har pa gang just nu ar gastbadrummet, som ska bli Knyttets. Av nagon konstig anledning har det mer eller mindre blivit ett forrad. Babyklader, vara ostrukna klader, barnvagn, etc.... Det tar otroligt lang tid att fa allt sant har fixat. Ska fortsatta med det nar jag kommer hem och atit lunch. Mamma har nog ratt, nar hon pastar att en stor del av livet gar ut pa att bara saker av och an till olika platser. Jag liksom bara plockar och plockar... och flyttar pa olika grejer hit och dit. Ser fram emot att fa det klart, sa att det ska vara redo for Knyttets ankomst. Sen galler det att fortsatta med resten, bl.a. att montera pinnsangen. Maste visst dessutom sa smaningom borja fundera pa vad jag ska packa i min BB-vaska. Nan fiffig far garna kommentera vad som ar smart att ta med sig.

Kom egentligen hit till klubbhuset for att lasa lite mail och skriva brev. Vid datorn bredvid sitter en mamma med en liten kille. Hon verkar jattetrevlig, men han haller totalt pa och river stallet. Hon sager hela tiden till honom att hon alldeles just ar klar... hoppas verkligen det! Har lite svart att koncentrera mej pa vad jag haller pa med. Snart stryper jag knodden om han inte slutar gnalla, hoppa runt och slanger hans "leksaksdator", som vralar bredvid mej, i vaggen. Jag vagrar att nagonsin ta in en dylik leksak i vart hem! Nu borde vi definitivt gora nat at vart nasta projekt: hitta en internetoperator, sa att jag kan skriva mina mail hemma. Hittills har det inte verkat nodvandigt, men nu borjar jag bli sa till den milda grad kypsa pa mina medmanniskor som ocksa anvander sig av datorerna har.

No comments: